Urząd Miasta Torunia

Urząd Miasta służy Prezydentowi Torunia do wykonywania jego zadań. Prezydent jest kierownikiem urzędu. Urząd działa na podstawie ustawy o samorządzie gminnym oraz innych przepisów prawa regulujących zadania i kompetencje organów gminy.

Adres głównego budynku:
Urząd Miasta Torunia
ul. Wały gen. Sikorskiego 8
87-100 Toruń

Informacja: 56 6118777

Urząd Miasta Torunia składa się z tzw. jednostek organizacyjnych, to znaczy wydziałów, biur, pełnomocników, którzy wykonują przypisane im zadania. Są one rozlokowane w kilku budynkach na terenie miasta. Adresy poszczególnych wydziałów można znaleźć na właściwych stronach Biuletynu Informacji Publicznej

Zasady funkcjonowania, struktura, zadania wspólne oraz szczegółowe zakresy działania poszczególnych jednostek są określone w Regulaminie Organizacyjnym Urzędu nadanym w formie zarządzenia przez Prezydenta Torunia.