Wszczęcie postępowania w indywidualnych sprawach z zakresu administracji publicznej następuje z chwilą złożenia do Urzędu Miasta Torunia podania, wniosku lub z urzędu.
Podania i wnioski mogą być wnoszone w różny sposób, m.in.: pisemnie, za pomocą poczty elektronicznej, za pomocą faksu, za pomocą elektronicznej platformy usług administracji publicznej, a także ustnie do protokołu.
Sprawy w Urzędzie Miasta Torunia są załatwiane za pośrednictwem poszczególnych wydziałów i biur, tzw. komórek organizacyjnych urzędu. Każda z komórek zajmuje się prowadzeniem określonej grupy spraw.
Karty Informacyjne Mieszkańca
Przed złożeniem podania warto zapoznać się z informacjami zwartymi na Kartach Informacyjnych Mieszkańca, publikowanych na stronach Biuletynu Informacji Publicznej. Na kartach zamieszczone są szczegółowe informacje na temat sposobu załatwiania poszczególnych spraw, m.in.: podstawy prawne, wymagane dokumenty, terminy, opłaty, kontakt z właściwą komórką urzędu miasta. Jako załączniki do kart informacyjnych dostępne są też do pobrania i wydruku formularze, które umożliwiają złożenie podania czy wniosku.
- Przejdź do strony z Kartami Informacyjnymi Mieszkańca w serwisie bip.torun.pl [1]
- Karty można także przeglądać z poziomu listy działów UMT - przejdź do listy działów UMT [2]
Elektroniczne załatwianie spraw
Za pomocą systemów internetowych, takich jak: elektroniczna platforma usług administracji publicznej (ePUAP2), elektroniczna platforma Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej czy systemu kierowca.pl można składać podania i wnioski w kilkudziesięciu rodzajach spraw prowadzonych przez Urząd Miasta Torunia.
Chcesz załatwić swoją sprawę elektronicznie?
Umów się na wizytę w celu załatwienia sprawy