Zakończyła się kompleksowa przebudowa dwóch kolejnych ważnych komunikacyjnie arterii w Toruniu – Konstytucji 3 Maja i Pod Dębową Górą.
- To istotne inwestycje, w znaczący sposób usprawniające komunikację w naszym mieście. Ale na tym nie koniec. Przygotowujemy się już do kolejnych drogowych zadań – mówi prezydent Torunia Michał Zaleski.
Umowę na przebudowę ul. Konstytucji 3 Maja na odcinku od placu Honorowych Dawców Krwi do ul. Ślaskiego podpisano 8 grudnia 2014r. Prace rozpoczęły się w lutym 2015 r., a skończyły w kwietniu br. Ich wartość to 5 492 335,68 zł.
Po przebudowie, ulica Konstytucji 3 Maja zyskała po stronie południowej drugą jezdnię. Prace były prowadzone na odcinku liczącym około 900 metrów (dokładnie 871,82 m) od ul. Ślaskiego do pl. Honorowanych Dawców Krwi + 110 m (jezdnia północna) oraz 100 m ul. Ślaskiego.
Budowa drugiej jezdni ulicy miała na celu poprawę czytelność i przejrzystość układu drogowego, poprawę bezpieczeństwa ruchu drogowego, pieszego i rowerzystów, poprawę płynności ruchu, dającą w efekcie zmniejszenie emisji spalin i zwiększenie zdolności przepustowej trasy.
Na skrzyżowaniu ul. Konstytucji 3 Maja z ul. Ślaskiego powstało rondo. Wykonana została korekta skrzyżowania ul. Konstytucji 3 Maja z ul. Wyszyńskiego. Dzięki temu zwiększyła się czytelność, przepustowość i przejrzystość układu drogowego. Ze statystyk policyjnych wynikało, że każdego roku na ulicy Konstytucji 3 Maja dochodziło do około 40 zdarzeń drogowych, co potwierdzało potrzebę realizowanej przebudowy ulicy.
W ramach przebudowy powstały ogólnodostępne miejsca do parkowania. W sumie jest ich około 180.
Dodatkowo w ubiegłym roku MZD niezależnie od 180 miejsc, które powstały w ramach przebudowy Konstytucji 3 Maja, wybudowało 133 miejsca do parkowania w sąsiedztwie ulicy.
Z kolei Pod Dębową Górą roboty ruszyły w październiku ub.r., a zakończyły się w kwietniu 2016 r. wartość kontraktu to 2 834 192,52 zł, w tym 778 408 zł wydały Toruńskie Wodociągi.
W ramach inwestycji został przebudowany odcinek ul. Pod Dębową Górą od ul. Wielki Rów do ul. Batorego, ul. Batorego na odcinku od skrzyżowania z Trasą Średnicową Północną do ul. Pod Dębową Górą wraz z dojazdem do Oddziału Celnego. Na skrzyżowaniu ulic Pod Dębowa Górą-Batorego-Towarowa powstało pięciowlotowe rondo. Jezdnia ma szerokość 7 metrów, a obustronne chodniki – 2 metrów. Przebudowano też kanalizację deszczową oraz oświetlenie drogowe.
Wykonawcą prac na obu ulicach było Przedsiębiorstwo Budownictwa Drogowo-Inżynieryjnego S.A.