Informacja dla osób niedosłyszących

Wpis do ewidencji szkół i placówek niepublicznych - wydanie zaświadczenia

Wpis do ewidencji szkół i placówek niepublicznych - wydanie zaświadczenia
WE 3.2

Karta sprawy:

Jednostka prowadząca sprawę:

Wydział Edukacji
ul. Fałata 39, 87-100 Toruń
Telefon: 56 611 88 20
e-mail: we@um.torun.pl
Fax: 56 611 88 37

Jednostka prowadząca sprawę:

Wydział Edukacji

ul. Fałata 39, 87-100 Toruń

tel. 566118820

Podstawa prawna:

Ustawa z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe (Dz. U z 2017 r., poz. 59)

  1. Dokumenty od wnioskodawcy - zgłoszenie szkoły lub placówki niepublicznej do ewidencji szkół i placówek niepublicznych formularz z następującymi załącznikami:

      1. Odpis dokumentu potwierdzającego tożsamość i miejsce zamieszkania osoby prowadzącej - w przypadku gdy osobą prowadzącą szkołę lub placówkę ma być osoba fizyczna;

      2. Odpis wpisu w Krajowym Rejestrze Sądowym - w przypadku gdy osobą prowadzącą szkołę lub placówkę ma być osoba prawna;

      3. Dokumenty dotyczące miejsca prowadzenia szkoły lub placówki – potwierdzający tytuł prawny do lokalu oraz informacje o warunkach lokalowych zapewniających:

a) możliwość prowadzenia zajęć dydaktyczno-wychowawczych,

b) realizację innych zadań statutowych,

c) w przypadku szkoły prowadzącej kształcenie zawodowe - możliwość realizacji praktycznej nauki zawodu,

d) bezpieczne i higieniczne warunki nauki i pracy, spełniające wymagania określone w przepisach w sprawie bezpieczeństwa i higieny w publicznych i niepublicznych szkołach i placówkach, przepisach o ochronie środowiska, przepisach o Państwowej Inspekcji Sanitarnej, przepisach techniczno-budowlanych i przepisach o ochronie przeciwpożarowej - spełnienie tych wymagań potwierdza się przez dołączenie do zgłoszenia odpowiednio pozytywnej opinii właściwego Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Toruniu oraz pozytywnej opinii Komendanta Miejskiego Państwowej Straży Pożarnej;

      1. Statut szkoły lub placówki zatwierdzony przez osobę prowadzącą;

      2. dane dotyczące kwalifikacji pracowników pedagogicznych i dyrektora, przewidzianych do zatrudnienia w szkole lub placówce;

      3. zobowiązanie do przestrzegania wymagań określonych w art. 14 ust. 3 -
        w przypadku szkoły podstawowej, a także szkoły ponadpodstawowej, której
        z dniem rozpoczęcia działalności mają być nadane uprawnienia szkoły publicznej,

      4. w przypadku ubiegania się o nadanie szkole uprawnień szkoły publicznej - pozytywna opinia Kujawsko-Pomorskiego Kuratora Oświaty, a w przypadku szkoły prowadzącej kształcenie w zawodach, dla których zgodnie z klasyfikacją zawodów szkolnictwa zawodowego ministrem właściwym jest minister właściwy do spraw zdrowia - także opinię tego ministra o spełnieniu wymagań określonych w art. 14 ust. 3.

 

  1. Wymagane opłaty:

Nie pobiera się

 

  1. Termin i tryb realizacji odpowiedzi:

Do 30 dni od dnia złożenia wniosku. Kopię zaświadczenia przekazuje się Kujawsko-Pomorskiemu Kuratorowi Oświaty w Bydgoszczy oraz organowi podatkowemu właściwemu dla siedziby osoby prowadzącej.

  1. Jednostka odpowiedzialna:

Wydział Edukacji

ul. Fałata 39, 87-100 Toruń

gł. specjalista Violetta Nowakowska

tel. 566118832

 

  1. Tryb odwoławczy

Dotyczy decyzji o odmowie wpisu do ewidencji, decyzji o wykreśleniu wpisu, decyzji o nadaniu lub cofnięciu uprawnień szkoły publicznej. Stronie przysługuje odwołanie do Kujawsko-Pomorskiego Kuratora Oświaty w Bydgoszczy w terminie 14 dni od doręczenia decyzji za pośrednictwem Prezydenta Miasta Torunia.

  1. Uwagi:

Zgłoszenia szkoły lub placówki należy dokonywać na załączonym formularzu.

Dokumenty do pobrania: